THEY STARE AT ME WHILE I STARE AT YOU

 
BIlden ovan är aningen överexponerad och överredigerad. Men det spelar ingen roll, för det är en utav få från en riktigt bra kväll.
 
Italien var helt underbart. Det finns inte tillräckligt många superlativ för att beskriva det. Och när folk frågar vad jag har gjort? Jag har ingen aning är svaret. Jag har gjort allt och inget. Jag har gått vilse i Rom, jag har hängt med Bella, jag har träffat nya människor, jag har defintivt inte slösat bort min tid med att sova (vilket jag får betala för nu....) och jag har mått så himla himla himla bra. Jag har dock varit jättedålig på att ta bilder, så jag tänkte bara skriva ned en summering på vad jag har ägnat mina dagar åt - både för er skull och för min.
 
Jag anlände till Italien på fredagen. Då var det midsommar och det tänkte vi fira fastän vi var i Italien. Jag och Bella mötte upp Linda, Moa och Lindas mamma för att gå till restaurangen där Bella jobbar - där fick vi nämligen duka upp med midsommarpynt. Vi åt dock pasta, men vi hade midsommarkransar! Sedan gick vi vidare till en studentbar/-pub där Bella & co känner bartendern innan vi hamnade på en klubb vid namn Gildas. Lördagen fortsatte i samma anda, med en lugn dag som jag och Bella tillbringade på bland annat Zara, och en mer fartfylld natt på MOOD, som dock inleddes med en jättemysig middag i Trastevere tillsammans med Moa, Linda och Lindas mamma. Vid det här laget har jag lyckats gå vilse i Rom två gånger på två dagar. Keep counting, loves.
Söndagen tillbringade jag och Bella på stranden innan vi återigen lyssnade på 90-tals musik och gjorde oss i ordning inför natten, som för min del påbörjades med en middag tillsammans med Moa innan vi mötte upp Bella och Linda efter det att Bella slutat jobba. Den här natten gick jag vilse i Rom för tredje gången. På måndagen hann jag och Bella spana lite på Colosseum på förmiddagen och gå lite vilse när vi försökte hitta snabbaste vägen hem till Bella igen (hon bor jättecentralt för övrigt!) vilket slutade med att vi tog en taxi hem.
Måndagskvällen var en lugn kväll som vi ägnade åt att strosa runt på en marknad eller två i stickade tröjor och hatt samtidigt som vi skrattade åt en massa interna saker och gjorde narr av alla italienska män som inte kunde hålla ögonen borta från oss. Dock på svenska såklart, vi ville ju inte såra någons känslor.
Tisdagen då? Bilden ovan kommer från tisdagen. Jag sprang runt lite på stan (läs: Zara) efter att jag gått vilse på vägen dit (femte gången) medan Bella var i skolan på förmiddagen, sedan åkte vi till stranden och bättrade på brännan. På kvällen bar jag min bästa outfit på hela veckan, och jag törs nästan påstå att även Bella gjorde det. Vi åt mexikanskt vid vattnet och skålade in Bellas födelsedag klockan tolv innan vi åkte för att möta upp lite folk på "restaurangtorget" där Bella jobbar (aka Campo di Fiori). Vi fortsatte till en klubb med ett namn som alla uttalade på olika vis och sedan gick jag vilse i Rom på morgonkvisten igen. Onsdagen var min sista dag och även Bellas tjugonde födelsedag. Jag lagade pannkakslunch vilket tog hundra år på den lilla italienska gasspisen innan jag och Bella gick runt och spanade på lite sevärdheter och upptäckte Sephoras utbud. Väl hemma så sov vi gott i några timmar innan vi var tvugna att ta oss upp och duscha och slå på 90-tals musiken igen - det var ju faktiskt Bellas födelsedag och det skulle firas! Vi åt middag tillsammans med Moa och Linda innan vi åkte till Campo di Fiori för att hämta upp lite folk innan vi fortsatte vidare till rHome för det sista firandet av Bellas födelsedag. Sedan gick jag vilse för sjunde och sista gången där på morgonkvisten när det var meningen att vi skulle bada i Fontana di Trevi men backade ur när det var för mycket poliser på plats och sedan var det torsdag och jag kunde i princip börja gråta för jag ville verkligen inte åka hem.
 
Men det var jag tvungen att göra. Jag har ju ett jobb jag måste sköta, ett jobb jag älskar, men ett jobb som inte är min vecka med Bella i Rom. Världens bästa vecka!
Är nu sjuk. Har dragit på mig världens förkylning. Det blir tydligen så när man sover framför fläkten de få timmar per natt man sover. Men det är värt det.
 
 
 
--------------
I've had the best week ever i Rome with Bella. I've got the worst cold ever now, but I guess that is what happens if you don't sleep enough. Oh well, after everything, it is totally worth it.
 
4
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bells

Asså jag dör när jag läser det här....så värt, så glad att du kom, hur jävla snabbt gick inte tiden??? Du måste helt enkelt komma tillbaka. You have no choice. Mi scusi .... <3333

Svar: Jag veeeet, alldeles för fort! I really don't have a choice, do I?
JOSEFINE -

Laila

Skrattar när jag läser om hur du går vilse, men skönt att det iaf gick bra och du kom rätt till slut. Har du inte gps i mobilen? :)) Kram



Svar: Jo, GPS men inte internet! Inte i Rom i alla fall, det är en lyxvara begränsad inom Sverige. :/ Kram!
JOSEFINE -

KATTKITTY

HERREGUD vilken lång inlägg <3 puuh inte fan ha den tid AT läsa den

Svar: Det blir så när man vill minnas allt man gjort under en väldigt händelserik vecka. :)
JOSEFINE -

Ellinor

ÅÅg gud så fin bild! O texten!

Svar: Tack! :D
JOSEFINE -





Annonser från BloggPartner